mandag 28. november 2011

Nå går alt i riktig retning :-)

Blir bare mer og mere imponert over minsten vår. Idag har han spist alle måltidene selv, morgenmåltidet inntok han direkte fra meg- alt sammen. Resten av måltidene har han spist gjennomsnittlig ca 2/3 deler av meg og fått resten på flaske. Han har hatt lange våkenperioder og nå på kvelden noen lengre soveperioder- helt perfekt :-)

Min kjære skal over der på siste måltidet i halv 10 tiden og gi han det¨på flaske hvis han orker. Han pleier være ganske trøtt på siste måltidet så vi får se om han orker, hvis ikke blir det sonde.

Merker tydelig forberinger på han, mer våken og kvikk og ivrig til å spise. Har funnet frem noen leker til han og hengt de over sykehus-senga hans og han følger ivrig med. Har også fått lov å kle på han så han har på seg ei fin knytte-skjorte og noen hjemmestrikka sokker fra oldemor :-)

Alle sykepleierne er kjempeimponerte over han også og syns han er veldig flink :-) Og så er han så fornøyd også, rolig og fornøyd men sier ifra også hvis han er mere sulten eller når han ikke liker å bli vaska eller skifta bleie på :-)

CRP'en hadde sunket til 7,5 idag så det er jo kjempebra, imorgen er siste dagen med den 10-dagers antibiotikakuren. Han har heller ikke trengt cpap idag, vi får se hvordan det går i natt.Han har holdt metninga i hele dag og ikke hatt noe særlig inndragninger.

Snakka med overlegen idag og hun sa han virka stabil og fin og at det var gode muligheter for å få han med seg hjem iløpet av noen dager, men de ville ha han der noen dager til for å bli litt bedre kjent med han og se litt mer på hjertet med ekko osv. Ser for meg at enten blir det hjemtur rett før helgen eller rett over helgen...gleder meg sånn til å "låne" han med meg hjem :-) Blir muligens slik at vi kun låner han på dagtid og leverer han tilbake på kveldene så han kan være på overvåkning om natta ei stund til. Det er jo igrunn bare betryggene.

Nå håper jeg bare han er fin nok til å reise opp til juleferie i Ålesund den 19.des...men sånn det ser ut nå så skal det gå fint. Må bare få kjøpt meg den manduca-bæreselen...

Her er forresten et bilde fra hjemturen og to av de koselige intensivsykepleierne på riksen :-)




1 kommentar: