fredag 11. november 2011

Samuel er 1 uke gammel

Og likevel kan jeg telle på ei hånd hvor mange ganger jeg har holdt han. Det føles ikke riktig men samtidig så er jeg ufattelig takknemlig for at de tar så godt vare på han her. Jeg snakket med kirurgen som opererte han idag og fikk takket han. Han har faktisk reddet livet til lillegutt, han og resten av apparatet ved Riksen.

Jeg spurte han om det var lenge til Samuel var helt utenfor livsfare, og det kunne han ikke helt svare på men han var ihvertfall over det verste sa han. 

De lot han ikke våkne før tidligst imorgen og han vil være på Thoraxavdelingen til over helgen og så mest sannsynlig kunne overføres til nyfødtintensiven på mandag. Gleder meg sånn til jeg kan holde han igjen, er vel ikke før det jeg virkelig føler jeg kan slappe litt mer av. 

Nå er sambo og storebror i Kongsberg, storebror skal overnatte hos kusina mi og familien hennes og så kommer sambo tilbake ikveld.

Gleder meg sånn til denne tida er et tilbakelagt stadie...er sikker på det blir rart å være hjemme igjen også og plutselig være 2-barns mamma på ordentlig..akkurat nå føler jeg ikke at Samuel er helt min....må liksom dele han og spør andre om jeg får lov å komme inn å se han, holde han osv...har lagt livet hans i andre sine hender....så gleder meg til å få lov å være mammaen hans på fulltid :-)

3 kommentarer:

  1. Ja, tenk, han er 1 uke allerede!
    En sterk liten gutt, vært gjennom en stor operasjon.

    Men Sally, husk å ta vare på deg selv og resten av familien. Dette tar nok på for alle, ikke bare lille Samuel. Gleder meg på deres vegne til dere kan holde Samuel og kose så mye dere vil :)

    SvarSlett
  2. er sant som Amanda sier, ta vare på dere selv også. dere vil garantert komme mer styrket ut av dette sammen, men viktig å ta vare på seg selv å :)

    hva het kirurgen som opererte han forresten???

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye med den lille, han er nydelig! Og så flott at operasjonen gikk så bra! Krysser fingrene for at han er frisk og rask, og at dere er hjemme og koser dere før du vet ordet av det ;)

    SvarSlett