mandag 31. oktober 2011

Tøying og igangsettelsedato :-)

Idag var det også tid for ny ultralyd :-) Var en annen lege som jeg ikke hadde hilst på før, en dansk en.

Han så først på hodet, magen og hjertet- så vel stort sett det samme som de andre har sett tidligere. Han mente da at det ikke gikk noen kar ut fra det høyre hjertekammeret men derimot gikk alt ut fra det venstre og dermed hadde det høyre hjertekammeret liten eller ingen funksjon. Jaja, vi får se- syns de sier litt forskjellig om akkurat dette hver gang.

Så målte han størrelsen og denne gangen brukte han samme metode som Oscar pleier å bruke og kom frem til at Samy var 2950 g og hadde en hodeomkrets på 33 cm :-) Herlig!! Nå er han jo så og si samme størrelsen som Sakarias må ha vært på samme tidspunkt :-) Det er godt å vite. Han vokste helt perfekt og alt så veldig bra ut.

Jeg spurte etterpå om han kunne si meg når jeg kunne få vite om igangsettelsedato. Han lurte på om jeg ville at han skulle tøye livmorhalsen litt for å se om det kunne fremprovosere fødselen litt og det er klart..nå begynner jeg å bli litt utålmodig og det viser seg jo at han så og si er 3 kg så da er det jo bare å komme ut, så lot han gjøre det.  Var ikke akkurat behagelig men ikke direkte vondt heller.

Så lagde han en rapport og bestilte igangsettelse på føden mandag den 7.nov kl 09 :-) Wii! Så glad jeg ble! da VET jeg det og det er jo deilig å kunne planlegge litt. Da kan sambo komme seg hit i ro og mak og slippe å stresse...da kommer han til å levere lillegutt litt ekstra tidlig i barnehagen den dagen og så kjøre avgårde i 7-tida ser jeg for meg, og da er han i Oslo ca 2-3 timer etter at jeg har blitt satt igang. Regner med det skal gå helt fint...jeg får ei jordmor med meg hele tiden hvis jeg trenger det så lenge sambo ikke er der i tilfelle riene skal komme kjapt igang.

Ja så da vet jeg med stor sannsynlighet at innen 1 uke er jeg 2-barns mamma :-)

4 kommentarer:

  1. Det her er jo såååå spennende:) Nærmer seg med stormskritt:) Blir spennende å se hvordan ståa med lillegutts hjerte egentlig er når han kommer ut. Jeg har, som deg, på følelsen at det kommer til å gå kjempebra og at haner en sterk og fin gutt:) Drømte forresten at vannet ditt gikk på trikken på vei tilbake til Riksen etter en tur på Panduro, hehe:)

    SvarSlett
  2. haha vet du den tanken har jeg hatt mange ganger...fint med en stor våt dam i setet der den gravide jenta satt...blææ :-) Nei jeg tror egentlig ikke vannet mitt kommer til å gå før fødselen er godt igang jeg, sist gikk det ikke før pressinga begynte..

    SvarSlett
  3. Spennende! Krysser fingra for at det skjer av seg selv og at du slipper igangsettelse ;) Er jo det som er enklest :p Ikke lenge igjen da! :)

    SvarSlett