søndag 1. januar 2012

tomt

Han var frisk og deilig og vi hadde hatt han hjemme i 2 uker...vi var ikke forberedt I DET HELE TATT på at noe sånt kunne skje....tanken hadde ikke streifa meg engang fordi jeg igjen og igjen hadde forsikret meg om at ikke dette noe slikt kunne skje...de har sagt han kom evt til å bli gradvis dårligere og ikke noe slikt ville skje akutt. Legene som har hatt ansvar for han var like sjokka som meg men forklarer dødsfallet med en kombinasjon av litt lite væske (han kasta opp og så ville han ikke spise etterpå...så når vi kom til sykehuset hadde han ikke spist på 5 timer (dvs han hadde spist et måltid imellom men det kastet han opp), og i tillegg at han skreik litt...det var nok til å gjøre jobben for hjertet hans litt for tung....

..........nå er det bare helt tomt---senga hans er tom, vippestolen, lekegrinda, smokkene hans ligger slengt rundt i huset, bilstolen står tom i gangen, klærna hans ligger i skuffen, håndduken på stellebordet hadde han tissa litt på, vi har enda ikke skiftet det....julegaven hans som vi kjøpte til han ble aldri brukt siden vi mangla de riktige batteriene...vi leta i flere dager etter de riktige batteriene men han fikk aldri glede av den...det var en sånn ting som man fester på lekegrinda. som spiller og går rundt og sånn...han var en rolig snill gutt som trivdes i lekegrinda og bare se på ting som virra rundt...

Jeg finner hele tiden ting jeg kan være glad for i forbindelse med dette...som at vi i det minste ble kjent med han, at storebroren rakk å bli litt kjent med han, at vi var på sykehuset når det skjedde, at vi har storebror osv osv...men likevel er enden på visa at vi savner han, han døde med et skrik og vi får aldri mer holde han og kose med han...

13 kommentarer:

  1. Så trist. Har fulgt bloggen din en stund, og jeg vil bare si at jeg tenker på dere.

    SvarSlett
  2. Kjære deg!!
    Dette var så utrolig trist!
    Ord er fattige! Klem fra Anne-Marit (fra babyverden)

    SvarSlett
  3. Så ufattelig trist:(

    SvarSlett
  4. Jeg har helt vondt i hele meg, Sally...! Uvirkelig, og så ufattelig trist! Er som sagt her for deg hvor som helst og når som helst!!! Stor klem fra Katrine

    SvarSlett
  5. Mammahjerte blør med dere...
    Kondolerer så mye <3

    SvarSlett
  6. janne, novemberstormerblogg2. januar 2012 kl. 03:27

    kjære kjære deg, nå triller tårene. jeg var totalt uforberedt på å lese at deres lille nydelige gutt plutselig var borte. kjenner deg jo ikke men som mamma til ei englejente og en hjertebarngutt, kan jeg ane litt av den tomheten du kjenner. en uendelig vond tomhet. og sjokk, vantro og en følelse av uvirkelighet. kunne så inderlig ønske det gikk anderledes for dere og ord blir så fattige. det finnes liksom ikke noe fornuftig og trøstende å si. godt at du er glad for at dere fikk bli kjent med lille samuel, og ta godt vare på hverandre og minnene. håper du har mange rundt deg som kan støtte deg i denne tunge tiden.

    SvarSlett
  7. Kondolerer så mye til hele familien<3

    SvarSlett
  8. Dette var utrolig trist å høre! Tenker på deg og Ole Jakob mange ganger hver dag. Hjertet mitt gråter med dere. Det er umulig å finne meningen med å miste et barn. Men Samuel fikk de beste foreldrene i verden. Måten dere viste han kjærlighet på allerede fra han var i mors liv, var helt enestående. Dere viste han all verdens kjærlighet den lille tiden han fikk være i den. Håper dere kan finne styrke i hverandre, sakarias og deres nærmeste i denne vonde tiden. Vi er mange som føler med dere! Klem fra Benedicte

    SvarSlett
  9. Ord blir fattige og ingenting kan lete deres smerte nå.

    Sender derfor bare en stor klem og et ønske om at dere tar vare på hveandre i denne tunge stunden.

    Mange mammahjerte gråter med deg.

    SvarSlett
  10. Sally..jeg bare gråter og gråter.. umulig å si noe som trøster.. Men jeg er her for deg. Og dere er sterke, selvom dere har vært gjennom det værste man kan tenke seg. Savner lille Samuel selvom jeg aldri fikk møtt han..hadde gledet meg til det. Glad i deg! Klem fra Nina

    SvarSlett
  11. Kom tilfeldigvis innom bloggen din og sitter her nå med tårer i øynene - så utrolig trist :(

    SvarSlett
  12. Så ufattelig og så trist! Ta imot all omsorg og hjelp dere får i tiden som kommer! ord blir fattige..

    SvarSlett