fredag 30. desember 2011

I natt var det slutt- vår kjære Samuel ble 8 uker gammel.

Plutselig var det over. Etter 2 fine uker ble han plutselig dårlig og selv om legene gjorde alt de kunne for å redde han klarte ikke det lille hjertet hans å slå lengre...

Etter 20 min med gjenopplivingsforsøk gav de opp og han ble erklært død kvart på 1 i natt.

Vi er i bunnløs sorg og jeg savner han av hele mitt hjerte og kan ikke skjønne hvordan jeg skal kunne gå videre uten han, og syns først og fremst så utrolig synd på lillegutt som ikke fikk leve og som hadde en dramatisk slutt på livet sitt stakkar.

11 kommentarer:

  1. Det er så trist å lese... tankene går til dere. Jeg kommer til dere så fort jeg kan og når dere ønsker besøk. Skal hilse fra alle her på emblem. Varme klemmer Jenny

    SvarSlett
  2. Det er så ufattelig vondt og trist, vanskelig å finne ord nå Sally. Men er veldig glad for at jeg fikk snakket med deg og klemt deg i dag. Er her for deg/dere nårsomhelst. Så må du gjøre ditt beste i å bearbeide sorgen på din måte med dine nærmeste rundt deg. Tenker veldig mye på dere og synes det er hjerteskjærende at Samuel er borte! Varme klemmer fra meg

    SvarSlett
  3. Dette er så trist, Sally! :'( Tenker masse på dere <3

    SvarSlett
  4. Jeg leste bloggen din for noen uker siden fordi jeg har et hjertebarn selv. Jeg ble veldig lei meg når jeg i går leste at den lille gutten er borte. Ta vare på dere selv. Tankene mine går til dere.

    SvarSlett
  5. Den dag kjem aldri at eg deg gløymer,
    for um eg søver, eg um deg drøymer.
    Um nott og dag er du like nær,
    og best eg ser deg når myrkt det er.

    Du leikar kringom meg der eg vankar.
    Eg høyrer deg når mitt hjarta bankar.
    Du støtt meg fylgjer på ferdi mi,
    som skuggen gjeng etter soli si.

    Når nokon kjem og i klinka rykkjer,
    d’er du som kjem inn til meg, eg tykkjer:
    Eg sprett frå stolen og vil meg té,
    men snart eg sig atter ende ned.

    Når vinden lint uti lauvet ruslar,
    eg trur d’er du som gjeng der og tuslar!
    Når sumt der burte eg ser seg snu,
    eg kvekk og trur det må vera du.

    I kvar som gjeng og som rid og køyrer,
    d’er deg eg ser; deg i alt eg høyrer:
    I song og fløyte- og felelåt,
    men endå best i min eigen gråt.

    Aasmund Olavson Vinje

    SvarSlett
  6. NEEEEEEI!!!!!! er med dere i tankene og tenker på dere. samuel er med dere videre fra himmelen.

    skal sende en lyslykt opp til han jeg.

    stor klem fra meg til deg.

    SvarSlett
  7. Nei, nei, nei! Det var ikke slik det skulle gå. Jeg har lest bloggen din, men ikke turt å kommentere tidligere. Jeg feller en tåre for dere, og lysene som alltid er tent for mitt lille hjertebarn i himmelen, er i kveld også tent for lille Samuel.

    Ta vare på hverandre i tiden fremover, det blir tungt, men hold ut. Jeg skal be min lille løvegutt passe på Samuel der oppe. Varme tanker og en skikkelig klem til deg og dine fra Linda (vi pm`et litt før Samuel ble født)

    SvarSlett
  8. Jeg vet ikke hva jeg skal si,.. Dette var utrolig, ufattelig, ubeskrivelig trist å lese. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er for dere, Sally. Sender dere masse lys og varme. Tenk Samuel smiler der oppe til dere.. Himmelen har fått en ubeskrivelig, nydelig engel.

    SvarSlett
  9. Nei!!! er ufattelig,ubeskrivelig tist å høre.
    Har tent et lys Samuel.
    Nå har himmelen fått en nydelig Engel til.Han sitter der oppe å smiler og følger med dere.

    Sender dere masse varme og klemmer fa Linda (En englebarnmamma)

    Legger ved et dikt som har hjelp meg gjennom det å miste et barn

    Mamma hva skjer?
    Jeg har vondt i hele kroppen
    Følelsene visner, og tanker flyr av sted
    Pappa, er det der du er?

    ...Jeg kan ikke noe for det,
    Jeg tror tiden er nær
    Jeg kjemper for livet
    Hva er meningen med det her?

    Jeg hadde det så godt i magen til mor
    Hva var det som skjedde
    Er det liv i deg mor?

    Jeg kan skimte to vesener
    Er det mor og far mon tro
    Jeg ønsker av hele hjertet,
    At dere er far og mor

    Jeg vil ikke dra fra dere
    Dere er de beste på jord
    Men englene kaller,
    meg bort fra denne jord

    Nå er tiden inne
    Jeg tror friheten er nær
    Smertene er over
    Men i tankene deres jeg er

    Tiden ble for knapp
    Men sannheten er
    At tiden leger alle sår
    Når gutten deres er nær

    Så ikke glem meg mamma
    Ikke glem meg pappa
    Jeg vil alltid våkte over dere
    Hvor enn dere er.......

    SvarSlett
  10. Hei du mammaen til Samuel <3 Jeg så du la igjen en kommentar på bloggen min for en stund siden. Har vært innom deg flere ganger, blitt dypt rørt av historien deres - og jeg synes du skriver så fint. Har ikke helt funnet ordene, men jeg fant ut at et lite spor er bedre enn ingenting ;) Det synes jeg jo selv i hvertfall <3

    Samuel var en utrolig nydelig gutt <3 Er så leit at dere ikke fikk beholde han!

    SvarSlett