onsdag 14. desember 2011

Endelig ble det full mamma-dag :-)

Idag er jeg glad :-)

Lillegutt kom på døra ca kvart over 8 og jeg leverte han tilbake på sykehuset ca halv 11 i kveld. Har vært en deilig og avslappende dag hjemme. Har daffa rundt i joggedress, hatt besøk av annen venninne i mammaperm og hatt nettopp en slik dag jeg hadde gledet meg til å ha, en fin mamma-perm-dag rett og slett :-)

Lillegutt har sovet, spist, vært våken og oppført seg helt eksemplarisk, skulle tro han var en helt frisk og fin unge...bortsett fra den litt anstrengte pustinga som kommer innimellom. I oksygenmetning har han lagt på rundt 78, og heller over enn under- altså veldig bra :-) Han har heller ikke vært noe klam eller spesielt kald på hendene. Tunge gode bleier har han hatt og selv om han ikke har hatt noen større måltider enn 60 ml så har han jevnt over spist godt nok.

Imorgen skal jeg ut på sykehuset kl 10. Skal gå gjennom pleieplanen og snakke litt om hvordan det blir fremover hvis lillegutt fortsetter å være så fin som han er. Jeg tenker jo at jeg er klar for å prøve å ha han hjemme på natta for å se hvordan det blir...er jo det som er målet: å ha han hjemme for godt og  kun gå på kontroller i ny og ne.

Tenk hvis han ikke trenger noe cpap og oksygen osv osv fremover?? hadde vært helt fantastisk! Men tør ikke håpe helt enda...

Slenger med noen bilder fra idag :-) Og legg merke til så mer normal i ansiktet han ser ut her i forhold til bildene fra fredagsinnlegget (under)


Første gang storebror fikk holde lillebror :-)




3 kommentarer:

  1. Se på den stolte storebroren!!! Helt herlig altså, og Samuel er fullstendig nydelig! :) Klem Kat

    SvarSlett
  2. Superskjønne gutter:-) Og så så fantastiske nyheter at Samuel nå er skrevet ut!!!! Nå skal jeg bare bli kvitt denne forkjølelsen så kommer jeg nok og 'banker på' en dag til uka:-)

    SvarSlett
  3. Så nydelig han er, og så stor Sakarias har blitt! Hvordan har julefeiringa gått? :)

    SvarSlett