fredag 20. januar 2012

3 uker siden du forlot oss

Lille Samy, dagene rusler og går, det er lenger og lenger siden jeg holdt deg levende i armene mine.

Hullet i hjertet er et sår som aldri gror...tror det alltid vil være et sår men at man etterhvert klarer å leve med det, og leve godt også. Det tror jeg heldigvis og det hjelper litt når alt er trist og vondt.

Jeg har noen holdepunkter som gjør at jeg klarer å se fremover. Det ene er at jeg virkelig begynner å tro at livet ikke stopper når vi dør, det som stopper da er vårt fysiske liv, men "sjela" går videre inn i et nytt liv som er ubegrenset av fysiske naturlover. Jeg tenker at din kropp var såpass syk at det var deilig for deg å bli fri fra den, men samtidig tror jeg ikke du ønsket å dø fra mammaen og pappaen og storebroren din. Det bare skjedde fordi naturen er brutal og ikke perfekt- langt ifra perfekt.

Det andre som holder motet oppe er ønsket om en ny baby, en som kan fylle litt av tomrommet du la igjen. Den nye babyen blir aldri deg, men det blir en lillebror eller lillesøster som muligens kan dempe noe av sorgen. Men for alt jeg vet kan den nye babyen (som forhåpentligvis kommer om ikke altfor lenge) også gjøre slik at sorgen blusser opp igjen, men i tilfelle er det helt greit. Jeg hadde vært mer lei meg dersom jeg ikke følte sorg. Sorg er et uttrykk for kjærlighet og når jeg har det vondt er det fordi jeg rakk å bli så uendelig glad i deg, 9 mnd i magen og knapt 2 mnd i verden- men aldri blir du glemt.

De første dagene etter du døde var det minnene fra dine siste timer som plaget meg. Redselen din, gråtinga og tilslutt bildene av livløse du som etterhvert kom opp i armene mine. Etterhvert som dagene går er det bedre minner som tar mer og mer plass, minner av deg når du var hjemme hos oss. Husker godt jeg fikk deg til å smile noen dager før du døde, du smilte ikke så mye med munnen men desto mer med øynene og på lydene du lagde. Men kjenner at jeg ikke orker tenke så mye på dette nå, blir bare altfor lei meg.

Jeg driver å samler sammen bilder og ting så jeg skal lage et minnealbum til deg...blir bra å få det på plass og kunne ta det frem når jeg vil være litt sammen med deg. Jeg er sikker på du er her et sted vennen min og vi skal møtes igjen....


9 kommentarer:

  1. englemamme til herman20. januar 2012 kl. 04:19

    veldigt trist at dere mistet samuel.varme klemmer til deg<3

    SvarSlett
  2. Så fint blogginnlegg Sally! Håper blogginga hjelper deg litt på vei i sorgen. Du skriver så fint og jeg kan nesten kjenne sorgen og lengselen din. Nydelige bilder av den gode lille engelen

    SvarSlett
  3. Tenker på dere, Sally! Varme klemmer fra oss <3

    SvarSlett
  4. Du skriver så fint om noe som er så vondt. Gutten din var - og er - nydelig. Jeg tror også på et liv etter døden, og det holder meg oppe. Sender deg en god klem! Følger deg inne på ES.

    Hilsen Amelie78
    (englemamma til Amélie)

    SvarSlett
  5. Dette var et fint blogginnlegg ja! jeg er glad for å høre at du klarer mer å tenke på den gode fine stunden dere fikk ha sammen, selvom det triste er der...
    Jeg tenker fremdeles mye på dere!
    Kjempe fine bilder av nydelige Samuel <3

    Håper at ønske om ny baby vil skje for dere selvom den lille aldri vil erstatte Samuel.

    Hilsen
    Lise fra Tønsberg <3

    SvarSlett
  6. For en hjerteskjærende historie. Tårene står i øynene her, men det er godt at du kan klare å se fremover og tenke på ny baby. Ønsker deg masse lykke til.

    SvarSlett
  7. Det gjør så utrolig vondt å lese det du skriver! Tårene triller bare.. Syns du er sterk som klarer å se fremover! Klem

    SvarSlett
  8. Mange styrketanker sendes deres vei! Livet er både brutalt og urettferdig innimellom, heldigvis finner man styrke man ikke trodde man hadde, når det stormer som værst. Jeg har lest hele bloggen din, og det er godt å se at alt som kunne gjøres, ble gjort.

    Et minnealbum høres ut som en god ide. Dere har jo så utrolig mange flotte bilder av guttene dokka ♥ Og å jobbe med et slikt album er jo terpai i seg selv, slik som også denne bloggen er!

    Mange klemmer fra Ålesund!

    SvarSlett
  9. Hei jeg er Kaja, jeg er et hjertebarn med akkurat samme feil. Det er utrolig trist å høre at han gikk bort fra dere. Det er ikke rettferdig. Jeg vet ikke hva jeg har gjort for å fortjene dette. Og det irriterer meg. Men jeg er utrolig takknemlig for at jeg i det hele tatt er her. Men gutten fortjente det heller ikke. Jeg unner ingen denne feilen. For jeg vet akkurat hvordan det er å leve med den. Det er ikke noe dans på roser men jeg takler det også. Jeg får så vondt av å høre at folk dør av det. Jeg vet ikke om jeg har en sikker fremtid selv. Men visst jeg skulle dø i en slik ung alder så skal jeg se etter han og passe på han for deg. :) klem kaja

    SvarSlett