torsdag 5. januar 2012

Begravelse imorra

Det er som om følelsene har slått seg litt av...de siste 3 dagene har jeg følt veldig lite. Kun når jeg hører musikk, dikt eller snakker om vanskelige ting så kommer tårene...men den ekstremt smertefulle klumpen i magen er ikke der nå. Den var der de første 3 dagene.

Begravelsen er ferdig planlagt og tror den vil bli veldig fin og verdig. Men det blir tungt å senke kista...det er litt som om jeg har distansert meg litt fra Samuel de siste dagene...jeg prøver å ikke se han for meg som død...når jeg tenker på han vil jeg se for meg han som levende og fin og varm og myk...ikke kald og hard. Men imorra når kista skal senkes vil jeg se han for meg inni der...uff, gruer meg. Men gleder meg litt også til å komme igang med sorgen...føler den er satt på pause noen dager nå.

Det er også fint at så mange bryr seg om oss...det varmer selv om jeg vet at for alle andre er det bare å blunke så er de tilbake til hverdagen, men sånn skal det jo være...men litt tungt å tenke på at til syvende og sist er vi helt alene om den største sorgen, særlig siden det kun var vi som kjente Samuel godt.

8 kommentarer:

  1. Det hjelper sikkert ingenting, men jeg har hvertfall tenkt på dere og lille Samuel hver eneste dag, flere ganger om dagen, og har felt mange tårer for dere og han. Selv om jeg overhodet ikke kjente Samuel, så føler jeg det lyser veldig mye personlighet av de fine bildene av han, akkurat som om han vikrket så klok og "voksen". Nydelig var han hvertfall. Jeg håper dere står godt sammen som familie i denne tunga tida, livet vil jo aldri bli det samme igjen. Håper du en dag kan føle deg lykkelig igjen.

    "For deg, tusen ganger til <3" Hvil i fred vakre Samuel.

    Klem fra Marianne i Tønsberg

    SvarSlett
  2. Jeg har også tenkt på dere mange ganger om dagen siden jeg leste det tunge innlegget ditt og gråtet for dere og han... Også jeg vil si at det kommer mye flott personlighet ut av de fine bildene av nydelige Samuel <3

    Jeg håper virkelig dere får all den hjelp og støtten dere trenger i den tunge tiden nå og fremover <3

    Hvil i fred nydelige Samuel <3

    Klem fra Lise

    SvarSlett
  3. Jeg tenker slik på dere Sally.. Det er så trist,ord kan ikke beskrive sorga dere har<3 Tårene triller her jeg sitter å leser.. Vakre søte Samuel<3 Som Lise skriver over her,så håper jeg også at dere får den hjelp og støtte dere trenger.. Tenker masse på dere<3

    <3 Hvil i fred lille Samuel <3

    Klem fra Marianne..

    SvarSlett
  4. har tenkt mye på dere i dag. det er som et slags vakuum i tiden frem mot begravelsen, og som du sier er det litt som følelsene er skrudd av. jeg tror det er kroppens måte å forsvare seg selv på jeg- at den ikke klarer ta alt inn på en gang og derfor "skrur" av litt.
    håper dagen er blitt som dere planla- i den grad det er mulig å planlegge sitt barns begravelse, men jeg håper dere fikk en verdig avskjed, eller på gjensyn, men deres kjære Samuel.
    jeg må stadig bla ned å se på bildene av han, og det er så uvirkelig at denne nydelige gutten som ser så sterk ut, ikke er mer.
    ta vare på hverandre. klem

    SvarSlett
  5. Tenker masse på dere i dag.

    klem

    SvarSlett
  6. Tungt å lese! Forferdelig at dere måtte oppleve dette.
    Håper du også forsetter å blogge for å tømme tankene dine! :)
    Sov godt lille Samuel! <3

    Klem til deg/dere!

    SvarSlett
  7. Kjære Sally og Ole Jacob. Hjertet mitt blør for dere. Sally du er bare helt fantastisk. Å takle sorgen slik du gjør det og deler det med oss er noe av det sterkeste jeg har opplevd.Så her sitter jeg og griner og kjenner på smerten deres. Enhver mor og fars mareritt. Jeg ønsker dere begge så masse lykke og kjærlighet i fremtiden. Ta vare på hverandre.

    Hvil i fred Samuel

    Varme klemmer fra
    Sussi m familie

    SvarSlett
  8. Kjære Sally! Jeg fikk helt sjokk da jeg leste kommentaren din inne hos meg, begravet? tenkte jeg. Og nå når jeg leser her inne, så triller det en tåre for vesle lille Samuel. Noe så urettferdig. Det finnes ikke ord som er trøstende nok. Sender dere masse varme tanker og klemmer <3
    Hvis ikke du allerede er på englesiden, så har den hjulpet meg mye.

    Klem <3

    SvarSlett