onsdag 14. mars 2012

Hverdagen

Dagene går, nå er det 2 1/2 mnd siden du døde fra oss. Det er tøft å se på alle de søte babyene de på terminforumet viser frem, så stor skulle du også vært nå. De smiler, holder seg oppe, holder flaska si selv osv..det hadde du også kunne gjort nå.

Prøver å ikke tenke for mye på hva som kunne vært, prøver å tenke at det ble sånn av en grunn og tenker på alt det ekstra det ville blitt for deg og oss dersom du fortsatt hadde levd. Det hadde blitt veldig tøft for oss alle sammen, det vet jeg. Men jeg var klar for det og skulle ønske jeg kunne velge deg tilbake- da hadde jeg gjort det uten å blunke vet du. Men når det skjedde det som skjedde så velger jeg å tro at døden hadde tatt fra oss deg på et eller annet tidspunkt tidlig uansett, og da tenker jeg at det var bedre at det skjedde når du var så liten at du ikke skjønte hva som skjedde og før storebroren din ble ordentlig kjent med deg.

Jeg har lest enda ei bok nå som handler om livet etter døden og nær-døden opplevelser (Den dagen jeg døde av Tammy Cohen). Det er så fint å lese de fortellingene Samuel, da tenker jeg på deg og at du som den reneste og syndfrie lille sjel garantert har fått en helt unik plass der oppe. Da blir det hele litt lettere, fordi jeg vet at du har det bra.

Men det er tungt for meg og pappaen din. Livet vårt går jo videre og vi har jo storebror men vi vet at vi aldri får deg tilbake i dette livet her og det er uansett tungt og vanskelig å akseptere.

I tillegg er "alle" gravide eller har babyer...det gnir jo hele greia bare ekstra inn, det gjør det. Men sånn er det, og når jeg blir gravid igjen selv så går det nok bedre. Ingen av de andre babyene er uansett deg, du er bare min! Samuel...det fineste navnet i hele verden!



5 kommentarer:

  1. Gjør vondt å lese, og se bildene. Hjerteskjærende. Han er så utrolig fin, det er helt merkelig å tenke på at de små, søte babyene våre kan dra fra oss. Det skal ikke være sånn, det er helt feil. Livet går videre ja, men sorgen vil alltid være der, kanskje ikke alltid like tung, men i forskjellige former. Det er veldig vondt og vanskelig å akseptere at de aldri kommer tilbake.

    God klem til deg <3

    SvarSlett
  2. Kjære Sally.
    Er innom titt og stadig for å lese her, og leser om og om igjen. Det gjør noe med meg når jeg leser hva du går igjennom, man kan ikke sette seg inn i din situasjon uten å ha kjent samme sorg. Men en ting skal du vite, jeg tenker på dere ofte og ønsker dere alt godt. Som du skriver så har Samuel det godt der han er nå, og det er en god tanke å holde på:)
    Ruth

    SvarSlett
  3. Engelen Samuel<3 Tror av hele mitt hjerte at han har har det mer fantastisk nå, enn vi noen gang kan forestille oss her på jorda. Han ligger nok med hendene godt plantet bak hodet, på en hvit, myk sky under en regnbue, og smiler ned til dere mens han tenker; bare vent til vi møtes igjen, så skal dere få se og oppleve- sammen med meg- hvor perfekt det er her oppe!
    Han sender stadig slengkyss til dere; den lille duggdråpen som treffer nesetippen når dere minst venter det. Når dere våkner av sola som skinner gjennom vinduet, ønsker han dere god morgen. Når stjernene lyser i natten, ønsker han at dere skal sove godt. Når vinden suser, er det Samuel som hvisker; jeg har det godt, mamma og pappa.

    Dere møtes igjen <3

    SvarSlett
  4. Tenker på dere titt og ofte ♥ Og det er godt å se at du har funnet din måte å bearbeide sorgen og savnet på! Ønsker dere alt godt i tida fremover! Klem!

    SvarSlett
  5. Jeg blir så rørt av å lese bloggen din Sally. Tenker ofte på Samuel og på hvordan det går med dere. Tenker på hvor heldig jeg var som både fikk se og holde han. Husker så deilig det var å holde han inntil gravidmagen min og se det fredelige lille fjeset når han sovnet på fanget mitt. En perfekt liten kar som jeg så gjerne skulle ønske at hadde blitt kompisen til Erik.
    God klem!

    SvarSlett