onsdag 29. juni 2011

21 (uker)+3 (dager): Healing og vekt

Igår var jeg på min aller første healing-behandling.

Etter å ha snakket med ei som gikk til healing for sin lille ufødte datter med samme sykdom så fant jeg ut at jeg også likegodt kunne prøve dette. Det har nemlig gått veldig bra med denne jenta sålangt og da kan det jo være at healingen hadde en positiv virkning for henne. Jeg velger å tro det, jeg har ingenting å tape.

Så via ei venninne fikk jeg anbefalt ei som drev med healing og jeg dro til henne igår ettermiddag.

Hun var en dame på rundt 45-50 tror jeg og virket veldig hyggelig. Jeg fortalte litt om hva som var grunnen til at jeg ønsket healing for babyen min og hun forklarte meg kort hva healing bestod av.
Hun sa at hun så healingen som et hvitt lys som kom ovenifra- en god kjærlig kraft som gikk gjennom henne og virket der hvor det trengtes mest hos pasienten :-)
Så la hun hendene på magen min og lukke øynene og etterhvert kunne jeg kjenne at hendene hennes ble varmere og varmere. Jeg begynte jo nesten å koke selv av varmen som hun utstrålte via hendene. Rent bortsett fra varmen i hendene kjente jeg ikke noe spesielt men jeg bare lukket øynene og slappet av.

De siste 10 minuttene ca så healet hun meg- da la hun hendene på føttene mine. Kjente fortsatt ikke noe spesielt annet enn at hendene hennes nå var kokvarme og at magen min ble iskald når hun slapp den.

Det kostet 500 kroner og det syns jeg er helt greit- jeg var der inne 1 time og hun hadde utallige diplomer på veggene med en rekke kursbevis så jeg skjønner jo at hun må ta seg betalt :-)

Da er det jo bare å håpe og tro at healingen er til nytte for lillegutt og fortsette å gjøre det jeg kan nå på forhånd for at han skal få det beste mulige utgangspunktet før han blir født.

En ting jeg "sliter" litt med en vekten. Jeg har omtrent stått på stedet hvil og har knapt gått opp 1-2 kg siden jeg ble gravid. Så nå skal jeg prøve meg på en liten feitekur for å få opp vekten min litt. Vet jo også hvor lett jeg har for å rase ned i vekt i stressende situasjoner og jeg tenker både på at fødselsvekten din bør være så normal som mulig og jeg tenker på ammingen i etterkant. Dersom jeg er altfor tynn så tror jeg det kan gå utover melkeproduksjonen- så jeg bør vel egentlig ha litt å gå på når du blir født sånn ideelt sett. Da kan jeg tillate meg å gå ned noen kg uten at det er helt krise.

Sist gang veide jeg 60 kg når Sakarias ble født men babykiloene (10-12 kg) forsvant fort med alt stresset som kom etterpå, og kan tenke meg det ikke blir mindre stress med Samuel, så bør vel prøve å ha et lite mål om kanskje 63-65 kg ved fødetidspunktet denne gangen. Jeg skal ihvertfall forsøke- men vet jo at det er enklere sagt enn gjort.

Så nå har jeg begynt på en liten avokado-kur...hehe..avokado inneholder jo masse sunt fett så tenkte jeg skulle prøve å spise ca en avokado hver dag i f.eks smoothier og lignendne. I tillegg skal jeg spise masse laks og bruke rikelig med kaldpresset olivenolje på salaten :-) Og spise mer generelt da, men syns det er fryktelig vanskelig ettersom jeg ikke akkurat er sammen med en gourmetkokk og derfor må lage alle fristelser selv...og det er av og til ganske tiltak. Jaja...bagateller :-)

På fredag, om 2 dager skal vi inn til Rikshospitalet igjen. Pga kaos i Oslo-traffikken og at fredag er selve ferie-rush-dagen så orker vi ikke tanken på å stresse med fly, så vi skal kjøre tur/retur Oslo..jaja..er fine veier så skal visst ikke ta mer enn ca 4 timer hver vei. Gruer meg jo til å sitte så lenge med min bekkenløsning men får ta med ei stor pute å sitte på og stoppe litt på veien tilbake..

Vi skulle egentlig ta en fostervannsprøve på fredag, etter eget ønske og intiativ,  men jeg har funnet ut at jeg vil droppe den og håpe at lillegutt er frisk (bortsett fra hjertet) og ikke har noen kromosomfeil. Var visst ikke noe særlig stor sjanse for at han hadde det selvom sjansene alltid vil øke ved en slik hjertefeil. Men ellers så blir det vel en ny ultralydundersøkelse og så en samtale om hva vi har valgt (at vi skal beholde) og sikkert litt om tiden frem mot fødselen og litt sånn..blir vel satt opp noen nye kontroller og nye samtaler kanskje. Er jo fryktelig mye å sette seg inn i men samtidig er det jo fortsatt lenge til så kan jo være at vi skal snakke mer om det når det nærmer seg litt mer.

Ellers kan jeg jo si at jeg fortsatt er veldig positiv og tenker mer og mer at dette skal gå bra.

6 kommentarer:

  1. Jeg liker at du er så positiv. Men det er du jo alltid da:-) Og jeg tror du har rett i at dette går bra.

    Lykke til med 'feitekuren' :-)

    SvarSlett
  2. Du får legge inn litt nøtter i feitekuren din. Paranøtter er ekstra feite tror jeg.

    SvarSlett
  3. Jeg prøver å være positiv og vet at det er det beste for alle parter, men tro meg, jeg har dager hvor jeg er bare sur og negativ også- spør sambo :-P

    Ja nøtter hadde vært fint men jeg er dessverre allergisk :-( Ellers takk for tips ;-)

    SvarSlett
  4. Mari O Rommetveit2. juli 2011 kl. 12:02

    Hei Sally, jeg kom over denne bloggen din nå og ble veldig rørt og trist på en gang av å lese dette! Det er en trist nyhet dere har fått, men du skriver så godt om å holde motet og positiviteten oppe!! Jeg klarte ikke gå ut av denne bloggen før jeg hadde skrevet noen ord til deg! Jeg ønsker dere uendelig mye lykke til med svangerskapet og alt dere har foran dere av gleder og sorger! Benytter samtidig anledningen til å ønske deg og familien din en riktig god sommer, slapp av å nyt den! Mange hilsner fra Mari O Rommetveit

    SvarSlett
  5. Hei Mari :-) Takk for det, koselig at du la igjen kommentar :-)

    Vi har heldigvis god grunn til å være optimistiske så nå nyter vi sommeren alt vi kan og gleder oss til å møte lillegutt til høsten :-)

    SvarSlett
  6. Veldig smart å sette seg på "feitekur" når man er ganske slank fra før av. Da jeg amma så gikk jeg ned så mye i vekt at jeg begynte å miste melka. Til slutt måtte jeg slutte av hensyn til min egen helse, og akkurat det samme skjedde med venninna mi. Så blir kjempe provosert når folk slanker seg når de ammer :p

    SvarSlett