søndag 5. august 2012

Lillesøster på vei

Hei skatten min

I over 7 mnd har vi savnet deg. Det er lenger og lenger siden du var her og selv om jeg fortsatt gråter for deg flere ganger i uka så er ikke savnet like skjærende i hjertet som det var, klumpen i magen er blitt mer avrundet og ikke så vond som den var. Jeg tror tiden endelig begynner å hjelpe meg litt og ellers så er jo den største trøsten at vi venter ei lita jente, ei lita lillesøster. Når jeg kjenner sparkene i magen er det som en påminner på at livet også gir. Jeg venter på nok et mirakel- enda et lite barn skal få komme til verden og til akkurat vår familie.

Jeg var på ultralyd på Rikshospitalet på fredag og så lillesøsteren din sprelle rundt imagen. Alt var fint med hjertet hennes og organene ellers så vi er veldig lettet nå.

Jeg føler på meg at du har plukket ut akkurat henne til å hjelpe oss videre i sorgen og savnet, hjelpe oss til å se at livet heldigvis gir mer enn det tar. Kanskje er det din sjel i hennes kropp? Ikke vits å spekulere så mye for det får jeg aldri vite i dette livet uansett- men det er en god tanke at lille du skal få ny sjanse i en kropp som fungerer.

Var på graven din for ca en uke siden og har tenkt meg opp igjen snart og luke litt og fikse på steinene som vi la rundt- det har grodd mye på den tiden vi var i Ålesund. Snart kommer vel gravsteinen din også...bare tanken på det diktet som skal stå på og hilsenen gjør at jeg får klump i halsen og blir blank i øynene...den teksten stikker meg rett i hjertet:

Jeg har kalt deg ved navn
Du er min
Jeg slipper deg aldri
Mitt barn

Vi ses igjen lillebror....

Håper jeg aldri mer i mitt liv trenger å begrave et barn- det er så feil så feil.

Men jeg har ihvertfall en god periode nå Samuel, kjenner det er deilig å kunne nyte sola og kjenne lysten til alt fra sying til matlaging kommer snikende- deilig å kunne leve litt fullere igjen, selv om livet mitt aldri mer vil være fullkomment.


4 kommentarer:

  1. Så godt å høre at alt så fint ut med lillesøster.
    Det gleder meg virkelig.
    Tårene triller for deg og for Samuel, og for resten av familien. det er bare så utrolig FEIL at små barn skal måtte forlate livet. Takk og pris for håpet om at man skal sees igjen en dag, hvis ikke hadde det vært helt uholdbart.
    Ønsker deg masse lykke til i resten av svangerskapet.
    Gud velsigne deg og familien din.
    Klem

    SvarSlett
  2. Så gøy å høre at dere har en lillesøster på vei, som virker helt frisk.

    Det må jeg si. Ellers ser jeg tom for ord når jeg tenker på deres nydelige, vakre Samuel.

    En stor og varm klem til dere alle.

    SvarSlett
  3. Åååå, Sally... Hvilket nydelig dikt...

    Klem Kat

    SvarSlett
  4. I believe what you published was very logical.
    But, consider this, suppose you added a little content? I mean, I don't want to tell you how to run your website, but what if you added a post title that makes people want more? I mean "Lilles�ster p� vei" is kinda boring. You should peek at Yahoo's home page and note how they create news headlines to grab people interested.
    You might add a video or a related pic or
    two to get people interested about what you've written. In my opinion, it might bring your posts a little bit more interesting.

    my webpage :: new cellulite treatment

    SvarSlett