fredag 24. august 2012

Om det "hjelper" å være gravid

Hei klumpen min.

Så nettopp i albumet ditt og jeg er så glad for at jeg lagde det albumet, når jeg ser i det husker jeg akkurat hvordan det var..hvordan du var. Det er så rart å si at jeg savner deg for på en måte så rakk du ikke være så lenge i livene våre at jeg var "vant" til å ha deg der og dermed savner deg...skjønner du? Og så føles det så fælt å si at jeg ikke savner deg for det gjør jeg jo men det er mer andre følelser som kommer. Sorg og smerte over alt som ikke ble først og fremst, sorg og smerte over at det endte som det gikk...å se på bildene hvor glade vi var i deg og vite at noen uker etter det bildet ble tatt så var du revet vekk fra oss. For jeg elsker deg jo- virkelig høyt- så høyt man kan elske sin lille baby...og så iløpet av få timer ble du revet bort. Det var sånn et sjokk for oss. Og jeg tenker så ofte på deg, at det var så urettferdig alt sammen...et liv på 8 uker...hva er poenget??? Skjønner bare ikke hvorfor barn dør?

Og når folk spør hvordan det går med oss nå, om det går bedre nå som jeg er gravid igjen...og jeg svarer jo at: "jo, det går bedre- det hjalp å bli gravid" men samtidig føler et stikk av at selv om jeg er glad for det så føles det som om du bli lenger bak i prioriteringene når jeg nå er gravid igjen. Ingen som tenker over at selv om jeg er gravid igjen så hjelper ikke det deg, du lille lillebroren i familien får vi ikke tilbake uansett hvor mange flere barn jeg får. Din personlighet, ditt utseende- det var deg Samuel...slik vi vil huske deg..vi ble jo ikke veldig godt kjent med deg men vi fikk med oss essensen av deg lille venn og det er jeg takknemlig for.

Så ja, jeg har det bedre nå, delvis pga at tiden har gått og delvis pga at jeg er gravid igjen men du vil alltid mangle og det vil alltid være vondt...selv om det ikke gjør like vondt hele tiden så er den smerten jeg kjenner i hjertet på plass med en gang jeg lar den få lov til å være der...det blir bare sjeldnere mellom hver gang jeg orker...jeg prøver skyve smerten fra meg- være lykkelig igjen...men det er ikke lett...men det har blitt litt og litt enklere, uten at det betyr at du ikke lenger er like høyt elsket som du var den dagen vi mistet deg. 

Mange ord...ikke alltid like lett å beskrive hva man føler med ord.

Elsker deg skatten min...du var og er min skjønne lille Samuel-gutt...og vi ses igjen.


5 kommentarer:

  1. Skjønner deg godt jeg Sally. Selvfølgelig vil ikke en ny baby ta bort smerten og savnet etter elskede Samuel. Det vil jo alltid være der selvom du får ei lita jente å konsentrere deg om og kose med. Kanskje det kan lindre litt å snuse inn den herlige lukta av sin egen baby igjen, men det får jo som du sier ikke Samuel-gullklumpen tilbake. Vi tenker ofte på Samuel vi også, og jeg får klump i halsen når jeg tenker på den skjønne lille gutten som ikke fikk være sammen med sin fine familie mer en et par måneder.

    SvarSlett
  2. Takk for at du er fast leser Camilla, alltid koselig å vite at folk fortsatt bryr seg selv om det har gått ei stund nå. Våre to skulle jo være lekekamerater nå....tenker på det hver gang jeg ser han at Samuel skulle vært bare litt eldre enn han.

    SvarSlett
  3. Det tenker jeg også ofte på. Er så trist og urettferdig at det ikke ble sånn:-( Sånn som Erik lyser opp når han ser deg så tenker jeg at han og Samy hadde storkost seg sammen

    SvarSlett
  4. Jeg gråter for både deg og meg nå...

    Nei, hva er poenget med at barn dør?
    Det er så meningsløst, så grusomt, så brutalt og så urettferdig!
    Barn skulle ikke dø!

    De ble revet fra oss, men de vil alltid være i våre hjerter.

    Sender deg en varm klem

    SvarSlett
  5. Excellent website you have here but I was curious
    if you knew of any user discussion forums that cover the
    same topics talked about in this article? I'd really love to be a part of community where I can get responses from other knowledgeable people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Bless you!

    Take a look at my web-site: new cellulite treatment

    SvarSlett